Thursday 15 October 2015

No need crew???

Auch.
Sakitnya bila dapat berita MMM October 2015 tidak memerlukan crew.

Huhuhu...

Kami geng crew dah semangat dah ni nak berkhidmat
Sekali dengar kata tak diperlukan.
Rasa nak ber'huhuhu' je.

Sedih weh tak dapat nak taburkan khidmat kepada guru kesayangan kami.
Tak dapat nak balas balik apa yang guru dah berikan kepada kami.

Kalau untuk aku.
Selain nak berkhidmat ada satu lagi alasan.
Time nilah nak jumpa kawan2 tanpa bincangkan hal dunia.
Kawan2 crew ni lebih banyak bercerita tentang kekuatan diri.
Selalu ingatkan untuk switch, trigger dan positive minded.

Tapi itu berlaku waktu kami berkumpul. 
Bila kata sedia.
Terus tukar.

Pertama yang perlu dijaga adalah mood peserta terutama untuk program IMKK yang banyak melibatkan emosi

Kedua kelancaran program. Tolong peserta untuk dapatkan tempat duduk adalah kerja utama bila dalam kelas. Meminimumkan bunyi juga salah satu kerja aku yang suka jaga pintu.

Hahaha...
Ya, aku suka jaga pintu. Bermula saat dia dibuka sampailah ditutup. Laungan 

"Tag pakai, wristban pakai"

Kalau melintas aku dipintu masuk dewan tanpa 2 bnd ni, aku tahan sampai dia pakai.
Alasan?
Pergi dekat staff untuk selesaikan alasan korang tu.

Tegas?
Sebab aku diajar untuk mengajar peserta untuk mematuhi rules.

"Benda yang mudah pun kalau susah nak ikut, macam mana nak berjaya?" 
"We educate people to educate ourself"

2 perkara yang selalu aku ingat bila bertugas sebagai crew.
Benda ni memang win bukan takat waktu bertugas tapi juga bila aku sendiri apply dalam kehidupan aku.

Aku menulis mengikut apa yang aku rasa
Apa yang aku alami.
Aku tak tahu crew lain tapi aku yakin
Tak banyak mesti ada benda yang sama.


Huhuhu...

Hu bukan main biola
Cuma nak gambarkan rasa sedih tak dapat berkhidmat saja.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...